استاندار همدان از واردات یک هزار و 638 تن گندم، یک هزار و 351 تن سویا و 695 تن جو به استان خبرداد.

 واردات یک هزار و 638 تن گندم به استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نیکبخت استاندار همدان با اشاره به اینکه برای تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی، دام و طیور 26 کامیون به بندر امام خمینی (ره) اعزام شدند، گفت: هم اینک کمبودی در واردات نهاده های دامی و همچنین تغذیه دام و طیور نیست و اگر مشکلی در این حوزه مشاهده می شود مربوط به بخش حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه پرورش طیور بسیار حساس و آسیب ها و تلفات این صنعت بالا است عنوان کرد: اگر قیمت های مصوب کمتر از قیمت واقعی باشد تولید کننده مجبور به کاهش تولید می شود.

استاندار همدان افزود: مرغ به صورت تضمینی کیلویی 76 هزار ریال از تولید کننده خریداری می شود و همچنین زنجیره هایی تعریف شده تا مرغ به صورت مکانیزه کشتار و بسته بندی و به سایر کشورها صادر شود.

نیکبخت ادامه داد: در این مدت یک هزار و 638 تن گندم، یک هزار و 351 تن سویا و 695 تن جو به استان وارد شده است.

وی ادامه داد: خرید گندم، مرغ و کالاهای راهبردی، طبق قیمت مصوب کارشناسی از تولید کنندگان استان تضمینی خریداری می شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی تحریم، وضعیت حوزه اقتصادی همدان نسبت به سایر استان ها بهتر است عنوان کرد: در حوزه اقتصادی و تولید باید افراد متخصص مشغول کارد شوند تا با کمک هم از این مرحله سخت و گردنه پیش رو بگذریم.

نیکبخت ادامه داد: اشتغال را بخش خصوصی ایجاد می کند و پشتیبانی دولت برای موفقیت آنها ضروری است و در شرایط تحریم اگر حمایت دولت نباشد، بخش خصوصی شکست می خورد.

انتهای پیام/ص.ف

واردات گندم به همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار